تست هوش 2

تست هوش 2

 

در تصویر زیر 11 صورت ادم وجود دارد.

 

 

تست هوش

 

 

اگر بتوانید در کمتر از 30ثانیه 11 تا 10 صورت را پیدا کنید

 دارای یک حس بینایی فوق العاده ای هستید.

6 نکته درباره سرماخوردگی کوچولوها

6 نکته درباره سرماخوردگی کوچولوها

 

 

«برای درمان سرماخوردگی کودکان زیر 2سال از دارو استفاده نکنید.» این پیشنهاد سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) به والدین است...

 

هرچند استفاده از داروهای بدون نسخه سرماخوردگی کمک می‌کند تا کودک سرماخورده احساس بهتری داشته باشد اما به گفته محققان، این داروها می‌توانند خطرهای جدی برای شیرخواران ایجاد کنند و به همین دلیل مصرفشان در شیرخواران و کودکان زیر 2سال توصیه نمی‌شود. حتی درباره استفاده از این داروها در کودکان بالای 2سال هم اختلاف نظر وجود دارد. پس چطور می‌توان سرماخوردگی کودک را درمان کرد؟ برای پی بردن به پاسخ این پرسش و آشنایی با درمان‌های جایگزین، با ما همراه شوید و توصیه‌های عملی متخصصان اطفال را در این‌باره بخوانید.

 

داروهای سرماخوردگی برای کودکان ضرر دارد؟


داروهای بدون نسخه سرماخوردگی درمان موثری برای سرماخوردگی نیستند، سرماخوردگی را درمان نمی‌کنند و استفاده از آنها کمک نمی‌کند سرماخوردگی زودتر درمان شود. حتی ممکن است عوارض جانبی مانند افزایش ضربان قلب و تشنج نیز در پی داشته باشند. متخصصان سازمان غذا و داروی آمریکا در حال مطالعه و بررسی ایمنی داروهای سرماخوردگی در کودکان بالای 2سال هستند. اگر می‌خواهید به کودک زیر 2 سال داروی سرماخوردگی بدهید، دستورالعمل دارو را به دقت مطالعه کنید. 2 دارو با مواد تشکیل‌دهنده مشابه را همزمان به کودک ندهید. داروهای آنتی‌هیستامین، ضدالتهاب و مسکن ممکن است ترکیب‌های مشابه داشته باشند.

 

2 آنتی‌بیوتیک‌ها سرماخوردگی را درمان می‌کنند؟


آنتی‌بیوتیک‌ها برای مبارزه با عفونت‌های باکتریایی استفاده می‌شوند اما بر ویروس‌هایی که باعث ابتلا به سرماخوردگی می‌شوند، هیچ تاثیری ندارند، بنابراین اگر کودکتان سرماخورده است، مصرف آنتی‌بیوتیک هیچ کمکی به او نخواهد كرد فقط با استفاده از آنتی‌بیوتیک در دوران کودکی، احتمال مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها در آینده بیشتر می‌شود.

 

3 چه داروهایی می‌توانند به درمان سرماخوردگی کمک كنند؟


داروهای مسکن مانند استامینوفن یا ایبوپروفن به کاهش تب و کمتر شدن شدت گلودرد یا سردرد کمک می‌کنند. اگر به کودک مسکن می‌دهید، به مقدار مصرف دارو به دقت توجه کنید.
به کودکان کمتر از 6ماه، کودکانی که بدنشان دچار کم‌آبی شده است یا مدام استفراغ می‌کنند، ایبوپروفن ندهید. استفاده از آسپیرین نیز در افراد زیر 18 سال به دلیل ارتباط آن با بیماری نادر اما مهلک نشانگان ری، ممنوع است. اگر می‌خواهید برای درمان سرماخوردگی کودک از داروهای گیاهی استفاده کنید، ابتدا با پزشک کودک مشورت کنید.

 

چطور کمک کنیم تا حال کودک بهتر شود؟


برای سرماخوردگی، درمانی وجود ندارد اما انجام برخی کارها کمک می‌کند تا کودک احساس بهتری داشته باشد.

 

به او مایعات بدهید. مایعاتی مانند آب، آبمیوه و سوپ می‌توانند به نرم کردن خلط‌ها کمک كنند.

 

كودك را تشویق کنید سرفه کند. سرفه کردن به خارج شدن خلط از راه‌های هوایی کمک می‌کند. اگر کودک برای سرفه کردن به کمک نیاز دارد، او را روی پایتان بنشانید، بدنش را حدود 30 درجه به سمت جلو خم کنید و به‌آرامی به پشتش ضربه بزنید.

 

برای کودکان کوچک‌تر، از فینگیر استفاده کنید. این وسیله خلط‌ها را از بینی بیرون می‌آورد. قسمت حباب را فشار دهید، نوک وسیله را آهسته در یک سوراخ بینی قرار دهید و به آرامی حباب را رها کنید.

 

راه‌های تنفسی را مرطوب نگه‌دارید. یک دستگاه بخور سرد در اتاق کودک قرار دهید. برای پیشگیری از رشد قارچ‌ها، آب دستگاه را هر روز عوض و طبق دستورالعمل سازنده، دستگاه را تمیز کنید. بخار حمام گرم هم می‌تواند کمک‌کننده باشد. قطره بینی نیز به بیرون آمدن خلط‌ها و ترشحات بینی و تنفس بهتر کودک کمک می‌کند.

 

گلودرد را تسکین دهید. در کودکان بالای 4سال غرغره آب نمک یا مکیدن یک آبنبات سفت یا آبنبات‌های سرماخوردگی گلودرد را تسکین می‌دهد. عسل هم خاصیت ضد سرفه دارد. برای کودکان 2 تا 5 سال، نصف قاشق چا‌ی‌خوری (معادل 5/2 میلی‌لیتر)، برای کودکان 6 تا 11 سال، 1 قاشق چای‌خوری (معادل 5 میلی‌لیتر) و برای کودکان بالای 12 سال، از 2 قاشق چای‌خوری (معادل 10 میلی‌لیتر) عسل استفاده کنید. با توجه به خطر مسمومیت غذایی نادر اما مهلک بوتولیسم در نوزادان، هرگز به کودکان زیر یک سال عسل ندهید.

 

کودک را به استراحت تشویق کنید. اگر تب دارد یا به شدت سرفه‌ می‌كند، لازم است در خانه بماند و استراحت کند.

 

چه وقت با پزشک تماس بگیریم؟


بیشتر سرماخوردگی‌ها به درمان خاصی نیاز ندارند و باید دوره‌شان بگذرد اما لازم است به علایم و نشانه‌های کودک توجه کنید. در شیرخواران زیر3 ماه، با مشاهده اولین علایم بیماری با پزشک تماس بگیرید. در نوزادان سرماخوردگی می‌تواند به سرعت به کروپ، ذات‌الریه و بیماری‌های جدی منجر شود.

 

بهترین راه پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی چیست؟


سرماخوردگی با ذرات تنفسی آلوده، سرفه یا عطسه، در هوا منتشر می‌شود. انجام اقدام‌های ساده می‌تواند برای پیشگیری از سرماخوردگی در والدین و بچه‌ها مفید باشد. برای پیشگیری از سرماخوردگی و سالم ماندن کودک، این کارها را انجام دهید:

 

كودك را تمیز نگه‌دارید. به او آموزش دهید همیشه دست‌هایش را بشوید. وقتی آب و صابون در دسترس نیست، از ضدعفونی‎کننده‌های حاوی الکل استفاده کنید. اسباب‌بازی‌ها و سطوح خانه را تمیز نگه‌دارید.

 

به همه افراد خانه آموزش دهید که هنگام عطسه و سرفه، بینی و دهانشان را با دستمال کاغذی بپوشانند، سپس دستمال را دور بیندازند و در صورت نبودن دستمال کاغذی، با دست جلوی دهانشان را بگیرند.

 

از ظرف، لیوان، کیسه حمام، حوله و سایر وسایل فرد مبتلا به سرماخوردگی که محل‌هایی مناسب برای رشد


میکروب‌ها هستند، به‌طور مشترک استفاده نکنید.


از افراد بیمار دوری کنید. در بیماری‌های ویروسی، در چند روز اول، احتمال سرایت بیماری بیشتر است.

بازی میرمحنا        محنا

بازی میرمحنا
  

سرزمین پهناور ایران در طول تاریخ همواره شاهد حوادث تلخ و شیرین زیادی بوده است و در بطن این حوادث همیشه غیور مردان و شیر زنانی بوده اند که با دلیری ها و رشادت های خود فراز و فرودهایی را در میهن پهناورمان رغم می زدند. این سرزمین بهشت گونه همواره مورد طمع و سوء استفاده کشورهای سودجو و قدرت طلبی بوده است که به خاطر منافع خود دست به چپاول گری فراوانی در حق این ملت قهرمان زدند. همین اعمال استعمارطلبانه بود که خون این مردم مهربان و شجاع را به جوش می آورد و در کوران همین حوادث بود که قهرمانان بزرگی برای دفاع از مردم سر برمی آوردند.

بازی رایانه ای میرمهنا سرگذشت یکی از همین قهرمانان ملی که به خاطر ظلم و ستم بیگانه دست به قیام زد، روایت می کند. داستان بازی به دوره کریم خان زند باز می گردد. هنگامی که کشورهایی همچون هلند و انگلستان با یکدیگر متحد شده و کمپانی هند شرقی را تاسیس نموده و به خاطر منافع سودجویانه خود با توسل به سلاح های گرم و نیروی نظامی، راهی خلیج فارس و شمال آفریقا شدند تا بر این مناطق تسلط یافته و تحت استعمار خود درآورند و در این راه از هیچ اقدام وحشیانه ای چشم پوشی نکردند. در این هنگام با تصرف بخشی از جزایر ایران دست به چپاول مردم زدند و با تجارتی ناعادلانه زندگی را بر مردم این خطه تنگ نمودند.

میرمحنا فرزند میرمحمد ناصر  والی جزایر جنوبی ایران که از این ظلم آشکار به تنگ آمده بود به همراه اندک یاران خود نهضت جنوب را تشکیل دادند و هدف آنها رهایی این مردم مظلوم از چنگال استعمارگران و فقر و سختی ناشی از حضور بیگانگان در کشور بود. در این بازی سازندگان بازی تمام تلاش خود را نموده اند که بتوانند روایتی داستان گونه ازمبارزات مبارزان جنوب درچند روز آخر زندگی میرمهنا را به تصویر بکشند. در این بازی رایانه ای بازیکن در نقش یک جوان جنوبی به ایفای نقش می پردازد که برای نجات خواهرش حنانه با متجاوزان به وطن مبارزه می کند و با یاران میرمهنا همراه می گردد و پا به این مبارزات پر خطر می گذارد.

از جمله ویژگی های بازی رایانه ای میر مهنا می توان به گیم پلی متنوع و جذاب بازی شامل مبارزات گروهی، جنگ تن به تن، شلیک با توپ های سنگین، قایق سواری، منفجر کردن گاری پر از باروت، آزادکردن گروگان ها و… اشاره نمود. همچنین طراحان این بازی توانسته اند با ساختن محیط های متنوع طبیعی و بازسازی پوشش های گیاهی پویا و متنوع، پرندگان و حیوانات مختلف، دریاچه ها، شهرها و … مناظری زیبا و چشم نوازی برای بازیکن به ارمغان آورند. همچنین در این بازی تکنیک های جدید گرافیکی نزدیک به استانداردهای روز به کار گرفته شده است و برای سازگاری بهتر با شرایط رایانه های بازیکن، تست ها و روش های معتبر جهت برطرف کردن معایب و بهبود سرعت ضمن تثبیت کیفیت تکنیک ها، بکار گرفته شده است.

 طراحی مرحله استاندارد این بازی از نقاط قوت آن محسوب می شود. استفاده به جا و اصولی از آیتم های موجود در صحنه، قرار گیری مناسب نقاط پوششی، مسیرهای متنوع و به جا برای پیشبرد مرحله که در عین پیچیدگی بازیکن را سردرگم نخواد کرد و ایجاد تنوع در محیط و گیم پلی در مراحل مختلف از جمله ویژگی های طراحی مرحله در این بازی محسوب می شود.

از خصوصیات بارز این بازی می توان به ضبط حرکات در این بازی به جدیدترین روش در دنیا (موشن کپچر) اشاره کرد که بهره گیری از این تکنولوژی به طبیعی تر شدن حرکات و صحنه های این بازی افزوده است.

 هوش مصنوعی این بازی نیز نزدیک به استاندارد های روز طراحی شده است و در پیاده سازی آن از بازی های بزرگ همین سبک الگوبرداری شده است. شناسایی خودکار نقاط پوششی، ردیابی هوشمندانه دشمنان، مسیر یابی هوشمندانه دوستان و دشمنان، سازگاری با صحنه های کارگردانی شده و شرایط محیطی خاص جستجوی سریعترین روش مبارزه برای مقلوب نمودن دشمن، حضور مؤثر دوستان در صحنه های درگیری و … از ویژگی های آن می باشد.

این بازی از موسیقی زیبای سنتی و محلی خاص مناطق جنوبی ایران بهره می برد که علاوه بر افزدن به جذابیت بازی، به حس ایرانی بودن بازی افزوده است.

همچنین این بازی از صحنه های سینمایی جذابی بهره می برد که علاوه بر روایت داستان، بازی را جذاب تر می کند.

در نهایت سازندگان این بازی تلاش نموده اند تا با عرضه یک بازی جذاب با دغدغه های ملی و تاریخی ایران، عنوانی عرضه کنند که علاوه بر رعایت حقوق بازیکن و داشتن جنبه های سرگرم کننده، گوشه ای از تاریخ کمتر شناخته شده این کشور را به نسلی که با تاریخ ملی خود آشنایی کمی دارد بشناساند. همچنین در کنار این رسالت خود، محصولی عرضه کند که دارای جذابیت های بصری و تکنیکی و قابل رقابت در بازارهای داخلی و خارجی باشد و در این راه از تمام توان و امکانات خود استفاده کرده است و حاصل آن این بازی است که برای اولین بار در کشور بازیکن شاهد دوستانی مؤثر و باهوش، محیطی زیبا و چشم نواز، حرکاتی نرم و طبیعی، مبارزاتی جذاب و پرهیجان و … می باشد .

پروانه کاغــــــــــــذ ی

 

پروانه کاغذی

دوستان عزیز امروز می خواهیم با هم یک پروانه ی

 کاغذی زیبا درست کنیم. پس یک کاغذ بردارید و با من همراه شوید.

1. ابتدا یک کاغذ مربعی شکل بر می دارید و کار را از سمت سفید

 کاغذ شروع می کنید. کاغذ را در امتدا خطوط نشان داده شده

تا می کنید و سپس آن را باز می کنید.

پروانه کاغذی

پروانه کاغذی

2. هر 4 گوشه ی مربع را به سمت مرکز تا کنید و

با دست روی آن خوب فشار دهید تا جای آن باقی بماند.

پروانه کاغذی

3. کاغذ را برگردانید و دوباره 4 گوشه ی مربع را به سمت مرکز تا کنید.

پروانه کاغذی

4. مدل را باز کنید. خط تاهای ایجاد شده باید شبیه به این شکل باشد.

پروانه کاغذی

5. لبه های بیرونی را به سمت خط مرکزی تا کنید.

پروانه کاغذی

6. هر لبه ی داخلی را از نقطه ای در مرکز گرفته و این لبه ها

را به نقطه ی نشان داده شده برسانید. سپس لبه ی بالایی را

 به سمت پایین ببرید و خوب آن را تخت کنید.

پروانه کاغذی

7. مدل را بچرخانید و مرحله ی 7 را تکرار کنید.

پروانه کاغذی

8.نیمه ی بالایی را به سمت عقب تا کنید و خوب آن را تخت کنید.

پروانه کاغذی

9. گوشه های بیرونی و جلویی را به سمت پایین تا کنید.

پروانه کاغذی

10. مطابق شکل این گوشه های بیرونی را به سمت داخل تا کنید.

پروانه کاغذی

11. پروانه را به نصف تا کنید.

پروانه کاغذی

12. حالا لایه ی بالایی را در امتداد زاویه ی نشان

 داده شده به سمت عقب تا کنید.

پروانه کاغذی

13. و حالا بال عقبی را در امتداد زاویه ی مشابه به عقب تا کنید.

پروانه کاغذی

14. پروانه را باز کنید.

پروانه کاغذی

15. حال پروانه ی شما کامل شده است.

پروانه کاغذی

محنا   محنا

http://up.download.ir/di-65X6.jpg

 

محنا

http://up.download.ir/di-E8XS.jpg

 

دعا کنید  برایش

سلام بر همه

امن یجیب المضطر اذا دعاه ویکشف السوء

 

شمارا بخدا برایش دعا کنید اخه خیلی داغون شده از دست مادرم 

من ومادرم خیلی اذیتش میکنیم حالا نیز قلبش گرفته وگریه میکنه وخدا خدا میگوید

امن یجیب المضطر اذا دعاه ویکشف السوء

مادرچرا اشک میرزی؟؟؟؟ چرا گریه می کنی؟؟؟  مادرم

 
یک پسر کوچک از مادرش پرسید: چرا گریه میکنی؟
 
مادرش به او گفت: زیرا من یک زن هستم.
 
پسر بچه گفت: من نمی فهمم.
 
مادرش او را در آغوش گرفت و گفت: تو هیچگاه نخواهی فهمید.
 
بعدها پسر از پدرش پرسید: چرا مادر بی دلیل گریه می کند؟
 
پدرش تنها توانست بگوید:تمام زنها برای هیچ چیز گریه میکنند!!!
 
پسر بزرگ شد و به یک مرد تبدیل گشت ولی هنوز نمی دانست
 
که چرا زن ها بی دلیل گریه می کنند.
 
بالاخره سوالش را برای خدا مطرح کرد. 
 
از خدا پرسید: خدا یا چرا زنها به آسانی گریه می کنند
 
خدا گفت:
 
زمانی که زن را خلق کردم می خواستم که او موجود بخصوصی باشد!
 
بنابراین شانه های او را آنقدر قوی آفریدم تا بار همۀ دنیا را به دوش بکشد
 
و همچنین شانه هایش آنقدر نرم باشد که آرامش بدهد.
 
من به او یک نیروی درونی قوی دادم تا توانایی تحمل زایمان بچه هایش را داشته باشد
 
 و وقتی آنها بزرگ شدند توانایی تحمل بی اعتنایی آنها را نیز داشته باشد!
 
به او توانایی دادم که در جایی که همه از جلو رفتن نا امید شده اند
 
 او تسلیم نشود و همچنان پیش رود. به او توانایی نگهداری از خانواده اش را دادم،
 
 حتی زمانیکه مریض یا پیر شده است بدون اینکه شکایتی بکند. 
 
به او عشقی داده ام که در هر شرایطی بچه هایش را عاشقانه دوست داشته باشد
 
 حتی اگر آنها به او آسیبی برسانند . به او توانایی دادم که شوهرش را
 
دوست داشته باشد و از تقصیرات او بگذرد و همیشه تلاش کند
 
تا جایی در قلب شوهرش داشته باشد.
 
به او این شعور را دادم که درک کند یک شوهر خوب هرگز
 
 به همسرش آسیب نمی رساند . به او این توانایی را دادم که تمامی
 
 این مشکلات را حل کرده و با وفاداری کامل در کنار شوهرش بماند.
 
و در آخر به او اشک هایی دادم که بریزد. این اشکها فقط مال اوست و
 
تنها برای استفاده اوست . ودر هر زمانی که به آنها نیاز داشته باشد او
 
 به هیچ دلیلی نیاز ندارد تا توضیح دهد چرا اشک می ریزد.
 
خدا گفت:می بینی پسرم.
 
 زیبایی یک زن در ظاهر او نیست بلکه در چشمان او نهفته است! 
 
زیرا چشمان او دریچه ی روح است و در قلب او جایی که
 
 عشق او به دیگران در آن قرار دارد!
 
دوستدار

یه تست هوش باحال  

یه تست هوش باحال   

 

 

 یه تست هوش با حال

لطفا ابتدا سوالات را پاسخ دهيد و سپس جواب ها رو ببينين ....

خودتون رو هم گول نزنيد...



اما سئوالات !!


مسئله 1 - فرض کنيد راننده يک اتوبوس برقي هستيد. در ايستگاه اول 6 نفر وارد اتوبوس مي شوند ، در ايستگاه دوم 3 نفر بيرون مي روند و پنج نفر وارد مي شوند . راننده چند سال دارد ؟


مسئله 2 - پنج کلاغ روي درختي نشسته اند ، 3 تا از آنها در شرف پرواز هستند . حال چه تعداد کلاغ روي درخت باقي مي ماند؟


مسئله 3 - چه تعداد از هر نوع حيوان به داخل کشتي موسي برده شد ؟


مسئله 4 - شيب يک طرفِ پشت بام شيرواني، شصت درجه است و طرف ديگر 30 درجه. اردکي روي اين پشت بام تخم گذاشته که تخمش در کمتر از 2 ثانيه به زمين مي رسد. تخم مرغ از کدام سمت پرت شده است؟


مسئله 5 - هواپيمايي از ايران به سمت ترکيه در حرکت است و در مرز اين دو سقوط مي کند، بازمانده ها را کجا دفن مي کنند؟


مسئله 6 - من دو سکه به شما مي دهم که مجموعش 30 تومان مي شود. اما يکي از آنها نبايد 25 توماني باشد . چطور ؟

 

.


جواب:


جواب مسئله 1 - راننده اتوبوس هم سن شما بايد باشد . چون جمله اول سوال مي گويد " تصور کنيد که راننده اتوبوس هستيد."


جواب مسئله 2 - همه کلاغ ها ، چون آنها فقط " در شرف پرواز " هستند و هنوز از روي درخت بلند نشده اند..( اگر جواب شما 2=3-5 بوده بدانيد دوباره محاسبات جلوي تفکرتان را گرفته است.)


جواب مسئله 3 - هيچ . آن نوح بود که حيوانات را به کشتي برد و نه موسي ( "چه تعداد " جلوي فکر کردن شما را گرفته است.)


جواب مسئله 4 - سوال اشتباه است. چون وقتي از اردک استفاده شده ديگر نبايد از کلمه تخم "مرغ" استفاده شود!


جواب مسئله 5 - آنها جان سالم بدر برده اند . شما به وسيله کلمه دفن کردن منحرف شده ايد در حاليکه آنها "بازماندگان" هستند!


جواب مسئله 6 - يک 25 توماني و يک 5 توماني . به ياد بياوريد ( فقط يکي از آنها ) نبايد 25 توماني باشد و همين طور هم هست . يک سکه 5 توماني داريم. شما با عبارت " يکي از آنها نبايد ... " فريب خورديد

کلاغه می گه قار قار،آی بچه هاخبردار

 

کلاغه می گه قار قار،آی بچه هاخبردار



 

کلاغه میگه قار قار

 

 

کلاغه می گه قار قار،آی بچه هاخبردار

 

 

کلاغه می گه قار قار

آی بچه هاخبردار

 

یه بچه بی اجازه

رفته در مغازه

 

خریده چیپس و پفک

هم تمبر و هم لواشک

 

خورده هرچی خریده

حالا رنگش پریده

 

بدجوری داره دل درد

رنگش شده زرد زرد

 

می خواد بالا بیاره

ببین چه حالی داره

 

اشکاش می ریزه شرشر

براش نوشته دکتر

 

شربت وقرص وکپسول

سرم با چند تا آمپول

 

تا نزنه آمپولاش

تا نخوره سوپ وآش

 

تبش نمی شه کمتر

حالش نمی شه بهتر

 

من چه عاشقانه ترا دوست دارم

ای

اس ام اس های عاشقانه

واسه دشت وسیع مهربونیهات مترسک میشم ،

 تا هرگز غم دور و برت پیدا نشه !

 

یک آسمان ترانه ، صد بیت عاشقانه /

 تقدیم به قلب پاکت ، ای بهترین بهانه . . .

 

مواظب این اس ام اس باش ، چون یه

دل توشه که خیلی هواتو کرده  . . .

 

دلم کوه صبر است ، آبش مکن ، گرفتار رنج و عذابش مکن

بیا خانه قلب من مال تو ، ولی مرد باش و خرابش مکن . . .

 

کار دنیا رو ببین !تپش قلبم شده مثل تبلیغ پفیلا !

یکی واسه تو ! یکی واسه من !

 

اگه آفتاب میسوزونه ، بیخیال ، آخه تو سایه بونی

اگه آدما وفا ندارن ، بیخیال ، آخه تو مهربونی

 

اگه من برات میمیرم ، بیخیال ، آخه تو لایق تر از اونی که میدونی . . .

 

 

من تو را به خاطر میآورم بی هیچ بهانه

شاید دوست داشتن همین باشد ، بی بهانه به خاطر آوردن . . .

 

 

اس ام اس مثل فاتحه میمونه ! واسه هرکی مفرستی

 روحش شاد میشه ! مرده اس ام اس هاتم !!!

 

 

سکوت من ، فردای بلند دوست داشتن توست ،

دوست داشتن تو افسانه نیست باورش کن . . .

 

 

گردش سال فقط یک شب یلدا دارد ،

من بدون تو هزاران شب یلدا دارم . . .

 

 

خدا رو چه دیدی ، شاید با تو باشم / شاید با نگاهت از این غم رها شم

خدا رو چه دیدی ، شاید غصه رد شد / دلم راه و رسم این عشق رو بلد شد

 

 

آرزویم این است  ، از سفر نگویی تو  / تو هم آرزو کن ، اوج آرزویی تو

آرزویم این است ، زیر سقف این دنیا / من برای تو باشم ، تو برای من تنها . . .

 

سرم خاک کف پای رفیق است / دلم مجنون صحرای رفیق است

بهشت ارزانی خوبان عالم / بهشت من تماشای رفیق است . . .

 

گر در بیابانها صدها سال ویران شوی 

 بهتر است اندر وطن محتاج نامردان شوی . . .

 

میگن عاشقا عشقشون رو زیبا میبینن ،

ایندفعه که دیدمت خیلی زیباتر شده بودی

نمیدونم ، تو هردفعه زیباتر میشی ، یا من عاشقتر . . .

 

برای تو ای   م  ............

به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
اگر سفر نكنی،
اگر كتابی نخوانی،
اگر به اصوات زندگی گوش ندهی،
اگر از خودت قدردانی نكنی.

به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
زماني كه خودباوري را در خودت بكشی،
وقتي نگذاري ديگران به تو كمك كنند.

به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
اگر برده‏ی عادات خود شوی،
اگر هميشه از يك راه تكراری بروی …
اگر روزمرّگی را تغيير ندهی
اگر رنگ‏های متفاوت به تن نكنی،
يا اگر با افراد ناشناس صحبت نكنی.

تو به آرامی آغاز به مردن مي‏كنی
اگر از شور و حرارت،
از احساسات سركش،
و از چيزهايی كه چشمانت را به درخشش وامی‌دارند،
و ضربان قلبت را تندتر مي‌كنند،
دوری كنی

تو به آرامی آغاز به مردن مي‌كنی
اگر هنگامی كه با شغلت،‌ يا عشقت شاد نيستی، آن را عوض نكنی،
اگر برای مطمئن در نامطمئن خطر نكنی،
اگر ورای روياها نروی،
اگر به خودت اجازه ندهی
كه حداقل يك بار در تمام زندگي‏ات
ورای مصلحت‌انديشی بروی .


امروز زندگی را آغاز كن!
امروز مخاطره كن!
امروز كاری كن!
نگذار كه به آرامی بميری!
شادی را فراموش نكند.

پیامک های . نوشته های خوب وخواندی    برای  م

این نوشته های را تقدیم میکنم به   م  

 

به خوان امشب که سودای تورا دارم , در اين رهسپار زندگی نياز مبهمی دارم

******************

کاش می شد با ساحره ها کاری به حال دل کرد که ديگر عاشقی نبيدند.


 

مهم نيست چند بار به زمين ميخوريد مهم اين است که چندبار بلند می شويد


 

هر رفتنی نشونه رسيدن نيست  /  ولی برای رسيدن هميشه بايد رفت


 

به یک فرشته گفتم:برو و معشوقم که عاشقش هستم را ببوس!! فرشته رفت و وقتی برگشت دیدم چشماش اشکیه و گریه کرده!! به فرشته گفتم: معشوق مرا بوسیدی؟! فرشته گفت: نه نشد !! به فرشته فتم:چرا؟!فرشته مهربون گفت:دو فرشته هیچ وقت همدیگرو را نمی بوسن
******************

رو سنگ قبرم بنويس اينجا مجال گريه نيست ... هرکي مي خواست گريه کنه بهش بگو اون ديگه نيست

******************

سر کلاس ادبيات معلم گفت : فعل رفتن رو صرف کن - رفتم ... رفتي ... رفت ... ساکت مي شوم ، ميخندم ولي خنده ام تلخ مي شود استاد داد مي زند : خوب بعد ؟ ادامه بده ! و من مي گويم : - رفت ... رفت ... رفت ... رفت و دلم شکست ... غم رو دلم نشست ... رفت و شاديم بمرد ... شور از دلم ببرد ... رفت ... رفت ... رفت ... و من مي خندم و مي گويم : خنده ي تلخ من از گريه غم انگيز تر است .............. کارم از گريه گذشته به سيه

******************

دنیا را بد ساخته اند... کسی را که دوست داری، تو را دوست نمی دارد. کسی که تو را دوست
دارد تو دوستش نمی داری... . اما کسی که تو دوستش داری و او هم تو را دوست دارد به رسم
و آیین هرگز به هم نمیرسند این رنج است و زندگی یعنی این...


 

غربت دیرینه ام را با تو قسمت می کنم , تا ابد با درد و رنج خویش خلوت می کنم
رفتی و با رفتنت کاخ دلم ویرانه شد , من در این ویرانه ها احساس غربت می کنم

******************

کسی در دلتو می زنه عزیزم مواظب باش قبلش آیفون دلتو تصویری کنی
چون اگه بیاد تو و بشینه دیگه نمی تونی بیرونش کنی
آخه مهمان حبیب خداست...!!!


 

صداي شکستن قلبم را نشنيدي چون غرورت بيداد مي کرد اشکهايم را نديدي چون محو تماشاي باران بودي ولي اميدوارم انقدر در آيينه مجذوب نشده باشي که حداقل زشتي ديو خود خواهيت را ببيني باشد که باديگران چنان نکني که با من کردي


 

خداوندا، به تو امیدوارم و به تو توکل کرده ام.به من جرأت بده تا قدرتمند شوم. می دانمکـه بـرای رو بـه رو شـدن بـا دغـدغـه هـــای زنـدگـی ام نـیاز بـه قـدرت و جرأت دارم و ازطـریق قـدرت تـو می توانم نرم تر از فرشته و قدرتمند تر از شیر باشم . . .

******************

برای بالا رفتن و آسمان نوردی هوشیاری،
دقت و توجه لازم است، بینش و آگاهی و ...
اما آسان نوردی، غفلت از یاد خدا،
بی توجهی به اوامر و نظرات او، باری به هر جهت،
مشغول شدن بیش از حد به دنیا و ظواهر آن و ...
از نشانه های حرکت پایینی است.


 

اگر نمی توانی اقیانوس باشی، دریا باش، اگر نه رودخانه باش واگر نمی نتوانی رودخانه باشی نهریكوچك باش، اما هیچ گاه مرداب نباش.نهری باش جاری، زلال و مهربان و با جوشش زیبایت زندگی را به همه هدیه كن چون وقتی حركت میكنی هم زنده ای و هم به دیگران زندگی می دهی ، سبزه های كنار نهر را دیده ای چه زیبا چشم رانوازش می دهند و ماورای پروانه های لطیف و زیبا هستند، این ها به خاطر سخاوت و مهربانی نهر كوچك اما جاری است، پس تو هم با الهام از این رود كوچك جاری شو و بدان خدا در همه حال با توست.


 

.:: آدمک آخر دنیاست بخند ، آدمک مرگ همین جاست بخند ، دست خطی که تو را عاشق کرد شوخی کاغذی ماست بخند ، آدمک خر نشوی گریه کنی کل دنیا سراب است بخند ، آن خدایی که بزرگش خواندی به خدا مثل من تو تنهاست بخند!


 

من مست و تو ديوانه  ما را که برد خانه  صد بار به تو گفتم  کم خور  دو سه پيمانه


 

کلمات محبت آمیز کوتاه و آسان است. ولی باز تاب آنها واقعا بی انتهاست.

******************

جایی که ازدواج بدون عشق باشد؛ حتما عشق بون ازدواج نیز خواهد بود.

******************

اگر خواهم غم دل با تو بگویم
تو را تنها نمی یابم
اگر تو را تنها بیابم
جایی نمی یابم
اگر جایی پیدا شود و تنها هم تو را یابم
ز شادی دست و پا گم می کنم خود را نمی یابم...


 

غم آمده غم آمده انگشت بر در ميزند , هر ضربه انگشت او خنجر بر دل ميزندگ
رسم وفا را بيوفا از غم نياموزی چرا , غم با همه بيگانگی هر شب به ما سر ميزند


 

وقتی که برگهای پاييز رو زير پات له می کنی يادت باشه که روزی بهت نفس هديه می دادن .

******************

هيچ‌گاه ويتريني نداشته‌ام تا دلم را در آن به نمايش بگذارم در قامت يک فروشنده دوره‌گرد عاشق تو شدم از اين روست که تمام خيابانهاي شهر عشق مرا مي‌شناسند

******************

 

در بين تمامي مردم تنها عقل است كه به عدالت تقسيم شده زيرا همه فكر مي‌كنند به اندازه كافي عاقلند

******************

 

برای تویی که قلبم را شکستی می نویسم : تویی که خاطراتت تنها امید زیستن برای من است « همچنان دوستت دارم » می دانم که تو هیچگاه این جمله را درک نخواهی کرد اما نمی دانم چرا شاید تو هنوز وسعت عشق مرا در نیافته ای شاید تو هنوز نمیدانی که من چگونه دوستت دارم یادم می آید که می گفتی ساده باش حال ساده می گویم : « دوستت دارم »

******************

اگه همديگرو دوست داريد ، به هم بگيد ، خجالت نکشيد ، عشق رو از هم دريغ نکنيد ، خودتونو پشت القاب و اسامی مخفی نکنيد ، منتظر طرف مقابل نباشيد، شايد اون از شما خجالتی تر و عاشق تر باشه

 


 

ما هم شكسته خاطر و ديوانه بوده ايم/ما هم اسير طره ي جانانه بوده ايم//ما هم به روزگار جواني ز شور عشق/روزي رفيق ساغر و پيمانه بوده ايم ..."

 

مغرورانه اشك ريختيم چه مغرورانه سكوت كرديم چه مغرورانه التماس كرديم چه مغرورانه از هم گريختيم غرور هديه شيطان بود و عشق هديه خداوند هديه شيطان را به هم تقديم كرديم هديه خداوند را از هم پنهان کرديم


عاشقي عاشق باش و دوست داشتن را دوست بدار. از تنفر متنفر باش و به مهرباني مهر بورز. با آشتي اشتي کن و از جدايي جدا باش.


زندگي يعني بازي. سه ، دو ، يک … سوت داور............ بازي شروع شد!!! دويدي ، دست و پا زدي ، غرق شدي ، دل شکستي ، عاشق شدي ، بي رحم شدي ، مهربان شدي… بچه بودي ، بزرگ شدي ، پير شدي سوت داورــــــ0?ــــــــــ بازي تمام شد... زندگي را باختي

اشکاتو پاک کن همسفر گاهي بايد بازي رو باخت اما اينو يادت باشه باز مي شه زندگي رو ساخت


ما واسه هم مثه کتاب میمونيم. وقتی به انتها میرسي میرن سراغ یکی دیگه پس مراقب باش به دست هرکس ورق نخوری


مي دوني اگه صخره و سنگ تو مسيره رودخانه ي زندگيت نباشه صداي آب اصلا قشنگ نيست؟


 بچه ها به پنج دليل دوست داشتني اند: 1_گريه مي كنند چون گريه كليد بهشته. 2_قهركه مي كنند زود آشتي مي كنند چون كينه ندارند. 3_چيزي كه مي سازند زود خراب مي كنند چون به دنيا دلبستگي ندارند. 4_با خاك بازي مي كنند چون تكبر ندارند. 5_خوراكي كه دارند زود مي خورند و براي فردا نگه نمي دارند چون آرزوهاي دراز ندارن


بياييدکمترخطوط قلبمان را اشغال کنيم. شايد خداپشت خط باشد.


چارلي چاپلين: در دنيا جاي کافي براي همه هست پس به جاي اينکه جاي کسي را بگيري سعي کن جاي خودت را پيدا کني


من سر راه تو دامي از عشق پهن کردم ولي تو به سرعت از کنار آن رد شدي و گفتي ميگ ميگ


کاش میشد هیچ کس تنها نبود کاش میشد دیدنت رویا نبود گفته بودی با تو می مانم ولی... رفتی و گفتی و اینجا جا نبود سالیان سال تنها مانده ام شاید این رفتن سزای من نبود من دعا کردم برای بازگشت دست های تو ولی بالا نبود باز هم گفتی که فردا میرسی کاش روز دیدنت فردا نبود


 آخر ساعت درس يك دانشجوي دوره دكتراي نروژي ، سوالي مطرح كرد: استاد،شما كه از جهان سوم مي آييد،جهان سوم كجاست ؟؟ فقط چند دقيقه به آخر كلاس مانده بود.من در جواب مطلبي را في البداهه گفتم كه روز به روز بيشتر به آن اعتقاد پيدا مي كنم. به آن دانشجو گفتم: جهان سوم جايي است كه هر كس بخواهد مملكتش را آباد كند،خانه اش خراب مي شود و هر كس كه بخواهد خانه اش آباد باشد بايد در تخريب مملكتش بكوشد. پروفسور محمد حسابي


یک نفر ... یک جایی ... تمام رویاهاش لبخند توست ... و زمانی که به تو فکر می کنه ... احساس می کنه که زندگی واقعا با ارزشه ... پس هر گاه احساس تنهایی کردی ... این حقیقت رو به خاطر داشته باش ... یک نفر ... یک جایی ... در حال فکر کردن به توست


چنان دل کندم از دنيا که شکلم شکل تنهاييست ببين مرگ مرا در خويش که مرگ من تماشاييست


میخوام به سردی شبهام بخندم... میخوام به پوچی فردام بخندم... وقتی میبینمت با دیگرونی... تو اوج گریه هام میخوام بخندم... میخوام داد بزنم تنهای تنهام... میخوام وقتی میگم تنهام بخند


عشق يعني خاطرات بي غبار دفتري از شعر و از عطر بهار. عشق يعني يك تمنا، يك نياز، زمزمه از عاشقي با سوز و ساز. عشق يعني چشم خيس مست او، زير باران دست تو در دست او


مي داني؟ من همه گمشده هايم زندگي ام را در گوشه و كنار اين كلبه جستجو مي كنم همه لحظات از دست رفته را مي خواهم جايي همين اطراف پيدا كنم شايد نشود اما من مي گويم مي شود مي داني؟ اين كلبه با وجود آنكه ديگر عصر سنگ و آهن سالهاست آغاز شده، روزگار سيماني و درخشندگي شيشه اي مدتها فرا روي انسان قرار گرفته، جاني دارد از جنس روح من، محبتم به تو و علاقه به بودن در كنارت. آنگونه بگويم كه اگر بداند روزي ماواي نخواهد بود، چه بسا در ساعتي و يا كمتر ديوارهايش فرو بريزد


نويسنده معروفي مي گويد: زن مانند كروات است هم زيبايي به مرد مي بخشد و هم گلويش را فشار مي دهد


دکتر علي شريعتي: به سه چيز تکيه نکن ، غرور ، دروغ و عشق. آدم با غرور ميتازد، با دروغ ميبازد و با عشق ميميرد


بخون به سلامتي هر چي عاشقه 1- به سلامتي سه كس : غريب ، تنها ، بي كس 2- به سلامتي گاو چون كه نگفت من ، گفت ما ?- به سلامتي كرم خاكي به خاطر خاكي بودنش ?- به سلامتي خيار به خاطر اينكه يار داره 5- به سلامتي شلغم به خاطر اينكه غم داره 6- به سلامتي كلاغ ، هر چند كه سياهه ولي عوضش يه رنگه 7- به سلامتي ديوار كه هر مرد و نامردي بهش تكيه ميكنن 8- به سلامتي شمع که تا آخرش به پات ميسوزه


هيچ کس براي شکست خوردن نقشه نميکشد بلکه اين نقشه است که اگر اشتباه کشيده شود به شکست ميانجامد


دوست داشتن کساني که دوستمان دارن کار بزرگي نيست،مهم ان است انهاي که ما را دوست ندارند ،دوست بداريم


 

دنياي عجيبي است؛ وقتي مي خواهي گريه کني، شانه اي نداري تا سر بر آن گذاري و غم دلت را زار زار اشک بريزي و وقتي شانه اي براي گريستن داري ديگر اشکي براي ريختن نداري، و نه حتي نيازي به ريختن اشک


باران! تو ای فراتر از همه ی وجود و ای پاک ترین مقدسات آسمانی امشب بر من ببار می خواهم امشب از تمام شبهای عمرم پاک تر بشوم.... بر من ببار می خواهم امشب آخرین شب دلتنگیم باشد.


 در بین تمامی مردم تنها عقل است که به عدالت تقسیم شده زیرا همه فکر می‌کنند به اندازه کافی عاقلند


اشتباهي كه همه عمر پشيمانم از آن اعتمادي است كه بر مردم دنيا كردم پيش از اين مردم دنيا دلشان درد نداشت ..... ؟! خودمانيم ... !!! زمين اين همه نامرد نداشت


مي دوني اگه صخره و سنگ تو مسيره رودخانه ي زندگيت نباشه صداي آب اصلا قشنگ نيست؟


خوشبختی میتواند مجموعه ای از بدبختیهائی باشد كه بر سرمان نیامده است


ويليام شکسپير : چيزي که زن دارد و مرد را تسخير مي کند ، مهرباني اوست ، نه سيماي زيبايش


 زرد است که لبريز حقايق شده است تلخ است که با درد موافق شده است شاعر نشدي وگرنه مي فهميدي پاييز بهاري است که عاشق شده است


فکرشو کن یه شب با هم یه گوشه ای تنها باشیم با چهار تا دیوار و یه سقف جدا از این دنیا باشیم من باشم و تو باشی و یه جفت دلهای بیقرا فرصت خوب انتقام از لحظه ای انتظار فکرشو کن عروسکم به اون شب پر التهاب چشمهاتو روی هم بذار ، امشب به یاد من بخواب فکرشو کن دستهای من رو قلب تو جون بگیره دل دل بیقرارتو، توو سی - نه آروم بگیره نه ساعتی باشه که شب سر بره و تموم بشه نه هیچ کسی سر برسه ، ثانیه ای هروم بشه چشمهاتو روی هم بذار ، امشب به یاد من بخواب


گفتم که خدا مرا حیاتی بفرست/طوفان زده ام،راه نجاتی بفرست/فرمود که با زمزمه یا مهدی/نذر گل نرگس صلواتی بفرست


نمي دانم محبت را بـر چه کاغذي بنويسم که هرگز پاره نشود بـرچـه گلـي بـنويـسم که هـرگز پرپر نشـود بـر چه ديواري بنويسم که هرگز پاک نشود بـر چه آبـي بنويسم که هـرگز گل آلود نشود وسرانجام بـر چه قلـبي بنويسم که هـرگز سـنگ نشود


آشفتگي من از اين نيست که تو به من دروغ گفته اي، از اين آشفته ام که ديگر نميتوانم تو را باور کنم


مشترک گرامي! اعتبار دوستي شما رو به اتمام است. لطفا جهت شارژ مجدد يک بوس ارسال نماييد


مي دوني بازي روزگار چيه؟؟ اين که تو چشم بذاري من قايم شم . بعد تو يکي ديگه رو پيدا کني


براي خريدن عشق هر کس هرچه داشت آورد،‌ ديوانه هيچ نداشت و گريست،‌ گمان کردند چون هيچ ندارد مي گريد،‌ اما هيچکس ندانست که قيمت عشق اشک است


 

انالله وانااليه راجعون... ارسال كننده اين پيام كشته ومرده شماست


گاهي بيا و لحظه‌اي بمان دستي به روي شانه‌ي من بگذار تا از فراز ماندنت اين سطرهاي در هم و برهم اين تلخ نوشته هايم و اين شعرهاي مبهم و خط خورده‌ي مرا در دفترم بخواني تا سطرهای تار روشن شوند تا من قلم به دست تو بسپارم تا تو به دست من بنويسي آمدنت را


گاه می اندیشم خبر مرگ مرا با تو چه کس می گوید؟ آن زمان که خبر مرگ مرا می شنوی روی تو را کاشکی می دیدم شانه بالا زدنت را بی قید و تکان دادن دستت که مهم نیست زیاد و تکان دادن سر را که عجب! عاقبت مرد؟ افسوس


 زندگي هنر نقاشي کردنه بدون استفاده از پاک کن. سعي کن هميشه طوري زندگي کني که وقتي به گذشته بر مي گردي نيازي به پاک کن نداشته باشي


تو را به دادگاه خواهند کشید...... .شاید به حبس ابد محکوم شوی جزییات جنایتت معلوم نیست اما اثر انگشتت را روی قلبی شکسته یافته ام


ديشب در جادهاي سکوت در ايستگاه عشق هرچه منتظر ماندم کسي براي لمس تنهاييم توقف نکر و من تنهاتر از هميشه به خانه برگشتم!



اگر میتوانستم بروم ، میرفتم !

اگر میتوانستم بروم ، میرفتم !

اگر میتوانستم قلبت را بشکنم ، دوایی برای درد قلب شکسته خود می یافتم!


اگر میتوانستم تو را به بازی بگیرم ، قلب من اینک بازیچه ای کهنه نبود!


اگر میتوانستم اشکت را درآورم ، اول از همه اشکهای خودم را پاک میکردم!


نه عزیزم من از تو دلشکسته ترم ، بیش از این مرا پریشان نکن ، من از تو خسته ترم!


اگر میتوانستم بدون تو بمیرم ، تا به حال صدها بار مردم ولی زنده شدم ،  


به عشق تو بیخیال آن دنیا شدم !


به تو عادت نکرده ام ، به عشق خیانت نکرده ام ، کاش میتوانستم فراموشت کنم ،  


تا امروز خودم یک فراموش شده نباشم  ،تا امروز اسیر غصه ها نباشم ،  


دلتنگ و آرزو به دل نباشم ، به امید فردا نباشم ،فردا نیز مثل امروز سخت میگذرد  


 نمیخوام بیش از این سردرگم و پریشان باشم!


کاش میتوانستم رها شوم از زندان تو، دوباره بشکن قلبم را که حکم آزادی  


در دستان توست!


کاش میتواستم رها شوم ، خاک پای سرنوشت را ببوسم و از زندان تو آزاد شوم!

متن محنا

من اگر اشک به دادم نرسد می شکنم ، اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم ،

 بر لب کلبه ی محصور وجود ، من در این خلوت خاموش سکوت


 اگر از یاد تو یادی نکنم می شکنم ، اگر از هجر تو آهی نکشم ، تک و تنها ، می شکنم

بیا منو یاری بکن ، غیرگریه مگه کاری میشه کرد


 

 کاری از ما نیاد زاری بکن ، اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد


 

تا قیامت دل من گریه میخواد ، هرچی دریا رو زمین داره خدا


 

با تموم ابر های اسمونا ، کاش می داد همه رو به چشم من


 

تا چشام به حال من گریه کنن ، اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد


 

تا قیامت دل من گریه میخواد ، قصه ی گذشته های خوب من


 

خیلی زود مثل یه خواب تموم شدن ، حالا باید سر رو زانوم بزارم 


 

تا قیامت اشک حسرت ببارم ، دل هیشکی مثل من غم نداره


 

مثل من غربت و ماتم نداره ، حال که گریه دوای دردمه


 

چرا چشمام اشکشو کم میاره ، خورشید روشن ما رو دزدیدن


 

زیر اون ابرای سنگین کشیدن ، همه جا رنگ سیاه ماتمه


 

فرصت موندنمون خیلی کمه ، اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد


 

تا قیامت دل من گریه میخواد ، سرنوشت چشاش کوره نمیبینه


 

زخم خنجرش میمونه تو سینه ، لب بسته سینه ی غرق به خون


 

قصه ی موندن ادم همینه ، اون که رفته دیگه هیچ وقت نمیاد


 

تا قیامت دل من گریه میخواد

متن ترانه

پرنده های قفسی عادت دارن به بیکسی
عمرشون بی هم نفس کز میکنن کنج قفس

نمیدونن سفر چیه
عاشق دربه در کیه
هر کی بریزه شادونه فکر میکنن خداشونه
یه عمره بی حبیبن
با آسمون غریبن
این همه نعمت اما همیشه بی نصیبن

چمیدونن به چی میگن ستاره
چمیدونن دنیا کیا بهاره
چمیدونن عاشق میشه چه آسون پرنده زیر بارون
تو آسمون ندیدن خورشید چه نوری داره
چشمه ی کوه مشرق چه راه دوری داره

قفس به این بزرگی کاشکی پرنده بودم
مهم نبود پریدن ولی برنده بودم
فرقی نداره وقتی ندونی و نبینی
غصت میگیره وقتی میدونی و میبینی
غصت میگیره وقتی میدونی و میبینی
چمیدونن به چی میگن ستاره
چمیدونن دنیا کیا بهاره
چمیدونن عاشق میشه چه آسون پرنده زیر بارون
پرنده های قفسی عادت دارن به بیکسی
عمرشون بی هم نفس کز میکنن کنج قفس
نمیدونن سفر چیه
عاشق دربه در کیه
هر کی بریزه شادونه فکر میکنن خداشونه
یه عمره بی حبیبن
با آسمون غریبن
این همه نعمت اما همیشه بی نصیبن
چمیدونن به چی میگن ستاره
چمیدونن دنیا کیا بهاره
چمیدونن عاشق میشه چه آسون پرنده زیر بارون

باز آی و دل تنگ مرا مونس جان باش...

در تنهایی خودم غرقم. سر بر زانوان و دل به غمی پنهان نهاده ام.. می اندیشم... به ایثار، به عشق، به درد.. مفاهیم نازنینی امشب میهمانی ذهنم را چراغان کرده اند.
ایثار را بارها برای خود تعریف کرده ام، پیکره ی بی بدیلش را تراشیده ام، وجود نازنین اش را تقدیس کرده ام که تمام چیزهای خوب را نه برای خودت که ابتدا دیگران و نه اطرافیان و احبا و دوستان که غریبه ها، بیگانه ها، اغیار.
اینکه همیشه حاضر باشی برای خدمت، اینکه زناربند معبد مردم باشی، حاضر باشی بگریی تا که لبخندی دلنشین بر لبان برادرت، خواهرت، هموطنت، همکیشت، چه می دانم همنوعت نقش بندد.
اینکه انکار کنی نام خودت را، نباشی. از میانه برخیزی. اینکه رنج و تعب و سختی و ملال تنهایی خودت را برای شادی و عزت و رفاه و سربلندی مردمان به جان بخری. که همیشه تنها باشی اما تنهایی انسان ها را برنتابی که سبکبار باشی و بار بودنت را از شانه های خلق برداری...
اما عشق!!! که آتش است، حتی لمحه ای از آن کافیست که تمام وجودت را بسوزاند و پاره های جانت را به خاکستر بدل کند..
بربادت دهد، پاکت کند، آبت نماید!! و مگر نه آتش پاک کننده است و آب، زلال و گوارا!!
امان از دل، وقتی که تاب صبوری نداشته باشد، وقتی پابند محبوبی شود و پایاب شکیبایی از دست بنهد، وقتی غمخوار نازنینی گردد و فریاد هل من مزید سر دهد.. اصلا امان از کشش ناز و بخشش نیاز..
دشوار است برادر، از عشق گفتن دشوار است.
تمامیت طلب است، تکثر را بر نمی تابد، همه را به رنگ خویش می خواهد و از آن خود. که نازک دل است، خطاب و عتاب نمی داند، که گریزپاست، مصلحت اندیش است، خونخوار است، چه می دانم جفا میکند، تعصب می ورزد، لج می بازد...
و بخشش!! عجب واژه ی نازنینی. بیت الغزل عشق! باطل السحر غرور!

قفل شکن میله های زندان!
که عشق و بخشش مترادف هم اند، شبیه اند، با هم مانوسند، محشورند..
کسی که بیشتر دوست می دارد، بیشتر می بخشد
عاشق می گذرد، نه که نبیند خطای معشوق و محبوبش را که عین صوابش می فهمد که اصلا دنیا بی بخشش جهنمی بیش نیست که عشق بی بخشش دروغی شرم آور است...

چه زندان هایی انسان را در خود میفشرند؟

چه زندان هایی انسان را در خود میفشرند؟
نخستین زندان "طبیعت" است و جغرافیا، که با علوم طبیعی و تکنولوژی از آن رها میشود.
دومین زندان، "جبر تاریخ" است، که کشف قوانین تاریخ و تحول و تکامل تاریخ او را از زندان تاریخ رها میکند.
سومین زندان، "نظام اجتماعی و طبقاتی" است که "ایدئولوژی انقلابی" آن را از این زندان رها میکند و چهارمین زندان، زندان "خویشتن" است: " و نفس و ما سویها فالهمها فجورها و تقوایها". آدمی، سرشته ای دنیوی و اخروی است،عناصری ابلیسی و الهی، کشش هایی که او را به سوی خاک میکشاند و کشش هایی که او را به سوی خدا تصعید میبخشند، و اما انسان خود یک، "انتخاب" است و در همین موضع که مسئولیت و خودآگاهی او مطرح میشود و در همین جاست که به گفته مولوی: " او از انبوه احوال گوناگون و آشفته در جنگ خویش رهایی میابد" ، به معجونی از ترکیب های غریزی و بیولوژیک، به یک اراده جوهری مصفای خودآگاه انتخاب کننده، آفریننده و تعیین کننده جهت و ایده آل تبدیل میشود و بدینگونه به "فلاح" میرسد، فلاح آزادی آدمی است، از چهارمین زندان که زندان "خویشتن" است، خویشتنی که غرائز طبیعی همراه با عادات سنتی و جبرهای تاریخی و اجتماعی بر روانشناسی او تاثیر منجمدکننده و تحجر بخشی نهاده اند.
م.آثار 2، ص 141
معلم شهید دکتر علی شریعتی

برای تو مینویسم ای .......

تو همونی که تو خنده هام شریــکی
توی درد و غصه ها واســـم طبـــیبی
تو همون رویـای پـاکی که توی شبــهای من بود
که توی شبـهای من بـود

از خدا میخوام همیشه که کنـار تو بمونم
شمع باش پروانه میـشم تا کنـار تو بـسوز

وقتی چشـمات گـریه میکرد ارزوم بـود که بمیرم
کـاش بودم کنـارت ای گـل تا که دستـات رو بـگیرم

شبگردی می‌کنم. اما صدای نفس‌هایت را از پشت


 هیچ پنجره و دیواری نمی‌شنوم. آسوده بخواب نازنینم،


 شهر در امن و امان است ... تنها خانه‌ی من است که در آتش می‌سوزد...

 

نمی بخشمت اما ...

....
بخاطر تمام خنده هایی که از صورتم گرفتی .... بخاطر تمام غمهایی که بر
صورتم نشاندی .... نمی بخشمت .... بخاطر دلی که برایم شکستی .... .. بخاطر
احساسی که برایم پرپر کردی ..... نمی بخشمت .... بخاطر زخمی که بر وجودم
نشاندی ..... بخاطر نمکی که بر زخمم گذاردی .... و می بخشمت بخاطر عشقی که
بر قلبم حک کردی

 رفتنیم رفتنیم باید برم باید برم                         


 باید که تنها بمونم آوازه غم رو بخونم


شاید که رفتنم منو از یاد شما ببره                     


 ولی شما تو قلبمی نهایته شکستنه


حالا که من دارم میرم بزار یه چیزیرو بگم             


 بعدش آرومو بیخیال تو غربت آروم بگیرم


من میرمو مونده برام یه جفت سوال بی جواب    


چرا باید خسته بشم یا که دلم باشه کباب


این زمونه تو غربتش برای من جایی داره


دارم میرم که اینطوری قلبتون آروم بمونه


خوب می دونم که اینطوری صدای شعرم می پیچه


تو جاده تنهایی ا یه میلاد آروم بشینه


خوب آخره قصمونه باید تمومش بکنم


خدا نگهدار شما اینجا تمومش میکنم

 

سلام خدای مهربون

سلام خدای مهربون ،خدایی که اون بالایی ،اون بالاتوی آسمون



خدا منم منو نگا  !  انقدر دلم پره خدا،نمی دونم چی بهت بگم!  می خوام بپرسم



می دونی!



می دونی !   می دونی من چی می کشم!  خدا صدامو می شنوی؟ هر دفعه که داد



میزنم!   هر دفعه که پشت سر هم اسمتو فریاد می زنم!   خدا تو خوب گوش می کنی!



می دونی که من چی می گم؟ خدا دیگه تموم شده سهمیه صبر منم. خدا می بینی که منم!!!



منم که هر روز می شکنم. می خوام بیام پیش خودت ،خسته شدم از این زمین !



راستی فرشته هات کجان؟ چرا به دادم نمیرسن؟!



خدا منم منو نگا !  خدا صدامو می شنوی؟؟  یا گم شدم تو بنده هات؟؟؟



آخر بگم دوست دارم.  نگام بکن آره منم ،



منم که فریاد میزنم...!

تفاوت عشق و دوستی

روزی عشق از دوستی  پرسید: تفاوت من و تو در چیست؟

دوستی گفت:

من دیگران را با سلام آشنا میکنم تو با نگاه . . . .

من آنان را با دروغ جدا میکنم تو با مرگ

 

 نظر شما چیه ؟؟؟؟

 

۱۲ توصیه طلایی برای متولدین هرماه  فقط جهت سرگرمی

***** فروردین ماه
کسی که به خدا توکل می کند، رنجها و سختی های زندگی را بهتر تحمل خواهد کرد و می تواند به نام او از سد مشکلات گوناگون بگذرد. شما باید از تکبر و متکبران فاصله بگیرید و خود را نیازمند دوستان باوفا بدنید، خانواده نقش مهمی در سلامت روانی انسان دارد، بنابراین رشته عاطفی خود با خانواده را محکم تر کنید. اگر عجول نباشید کم کم به خواسته های به حق تان می رسید، البته اگر اراده پروردگار نیز بر آن تعلق گرفته باشد.

****اردیبهشت ماه
هجران و فراق مقطع مهمی از زندگی هر انسانی است که باید با صبر و امیدواری آن را پشت سر بگذارد و حل این مشکل و رسیدن ایام وصال را از خدای بزرگ بخواهد. شما می توانید قدم های بزرگی در آینده بردارید، به شرطی که از تلاش و کوشش دست برندارید و از همفکری و مشورت با بزرگترها غافل نشوید. از وقفه های کوتاه مدت در روند پیشرفت خود نگران نباشید.

**** خرداد ماه
کسی که جواب بدی را با بدی بدهد، نمی تواند ادعا کند که از او بهتر است. باید با بزرگواری و بخشش طرف مقابل را شرمنده کرد. شما می توانید روزهایتان را پربارتر از قبل کنید و در این راه باید یک لحظه هم از یاد خدا غافل نباشید. توانائی ها و استعداد ذاتی خود را باور داشته و آنها را به منصه ظهور برسانید. امروز و فردا کردن و تردید و دودلی در کارهای مختلف شما را از اهدافتان دور می کند.

****تیر ماه
باید از موقیت مناسب مالی که دارید به نفع زیردستان استفاده کنید، چون ممکن است چنین فرصتی در آینده کمتر وجود داشته باشد. دست و دلبازی از صفات بارز شماست که باید در مسیر درست از آن بهره ببرید. از طعن حسودان نرنجید و دست از هدفهای الهی تان برندارید. شکست هم جزئی از زندگی است و اگر گاهی در کاری در کاری موفق نمی شوید نباید فکر کنید دنیا به آخر رسیده است.

**** مرداد ماه
هنر انسان های بزرگ این است که در برابر مصائب و مشکلات تحمل فوق العاده ای دارند و نه تنها از جور و جفای روزگار نمی نالند، بلکه با رویی گشاده خدا را شکر می گویند و از او مدد می جویند. شما در زمره این گونه افرادید و سعه صدرتان قابل تحسین است. آینده با دستان شما ساخته می شود، بنابراین می توانید طوری برنامه ریزی کنید که بیشتر به خواسته های خود برسید، به خصوص اینکه دعای خیر پدر و مادر همراهتان است.

**** شهریور ماه
مثلی است معروف که جهان همان گونه می گذرد که تو می خواهی، یعنی این اراده توست که حال و آینده را می سازد، بنابراین به جای آنکه دل به شانس بسپارید، به همت و پشتکار خود تکیه کنید و قدم در اه بگذارید. اعتماد به نفس خود را بالا ببرید و با کوچکترین حرفی میدان را خالی نکنید. شما باید محکم تر از قبل باشید و از فرصت هایی که نصیبتان می شود، خوب استفاده نمایید و از سلامت خود هم غافل نشوید.

**** مهر ماه
هر کس که در همه حال خدا را در نظر دارد و عرض نیاز به بارگاه با عظمت او می برد، از هیچ چیز و هیچ کس جز او نمی ترسد و تمام کارهایش بر مدار حق می چرخد. شما دل مهربانی دارید و زمینه رسیدن به قله موفقیت را به راحتی می توانید فراهم کنید. دیگران روی شما حساب ویژه ای باز می کنند و همه جا سخن از خوبی ها و بزرگواری هایتان است، اما نباید مغرور شوید و فکر کنید که هیچ عیب و نقصی ندارید. همچنان با خدا دوست باشید تا به این سیر صعودی ادامه دهید.

**** آبان ماه
شما با همت و پشتکاری که دارید، می توانید به همه اهداف خود برسید، به خصوص اینکه به خداوند نیز توکل کرده اید و از او مدد می جویید. اگر برای امور مالی خود برنامه ریزی دقیقی کنید، دچار مشکل نخواهید شد و مجبور نخواهید بود گاهی اوقات قرض بگیرید. به سفر و مسافرت آن هم با خانواده اهمیت بیشتری بدهید. مطالعه کتاب را در برنامه زندگی تان بگنجانید و باور داشته باشید که هیچ گاه برای آموختن دیر نیست.

**** آذر ماه
باید مراقب اطرافیانتان باشید و به ظاهر افراد اهمیت ندهید و فریب آنها را نخورید. آنچه مهم است درون و باطن آدمی است، بنابراین به جای نگاه کردن به قول و گفتار آدمها به عمل و کرداد آنها بنگرید. شما مهربان و عاطفی هستید، اما بعضی ها از این مهربانی سوءاستفاده می کنند. هر کاری را در حد اعتدال و تعادل انجام دهید و از زیاده روی و احساساتی شدن بپرهیزید. اگر دلی را شکسته اید به فکر ترمیم آن باشید و از عذرخواهی ابایی نداشته باشید.

**** دی ماه
امیدتان باید به خداوند بزرگ باشد نه به دست این و آن. شما بر خلاف ظاهر جدی و خشکتان دلی رئوف و مهربان دارید، اما اشکال کار اینجاست که گاهی نمی دانید چه حرفی را کجا بزنید، به همین دلیل ممکن است حتی دوستان و نزدیکان از شما برنجند. انتظار نداشته باشید که همیشه کارها بر وفق مرادتان باشید. شما نباید هیچ کس و هیچ کاری را به خانواده تان ترجیح دهید.

****بهمن ماه
قرار نیست انسان بلافاصله به همه آرزوها و خواسته های خودش برسد، چون گاهی وقتها به صلاح نیست که آرزویی برآورده شود. شما می توانید در زمینه های مختلف بخت و استعداد خود را بیازمایید و مطمئن باشید که همه درها به روی شما بسته نیست، بلکه این تلقی خودتان است. برای اینکه به اهداف خود برسید، آنها را مشخص کرده و با یک برنامه ریزی صحیح به طرفشان گام بردارید. قدر امروز را بدانید، چون معلوم نیست فردا چنین فرصتی در اختیارتان باشد یا نه.

**** اسفند ماه
دنیا فانی است و این خاکدان پست محل گذر است، بنابراین نباید به آن دل بست. دنیا تا اندازه ای خوب است که مزرعه آخرت باشد یعنی اینجا بکاریم و آنجا درو کنیم. شما باید هم حواستان به این دنیا باشد و هم آن دنیا و از هیچ کدام به خاطر دیگری غافل نشوید. در تصمیم های مهم زندگیتان با افراد خبره و باتجربه مشورت کنید و حرف آنها را بپذیرید. گره ای را که با دست می شود باز کرد، با دندان باز نکنید و قدر فرصت های موجود را بدانید.

گمشده هايم زندگي ام

مي داني؟ من همه گمشده هايم زندگي ام را در گوشه و كنار اين كلبه جستجو مي كنم همه لحظات از دست رفته را مي خواهم جايي همين اطراف پيدا كنم شايد نشود اما من مي گويم مي شود مي داني؟ اين كلبه با وجود آنكه ديگر عصر سنگ و آهن سالهاست آغاز شده، روزگار سيماني و درخشندگي شيشه اي مدتها فرا روي انسان قرار گرفته، جاني دارد از جنس روح من، محبتم به تو و علاقه به بودن در كنارت. آنگونه بگويم كه اگر بداند روزي ماواي نخواهد بود، چه بسا در ساعتي و يا كمتر ديوارهايش فرو بريزد

بیایک شب با هم یه گوشه ای تنها باشیم با چهار تا دیوار و یه سقف جدا از این دنیا باشیم من باشم و تو باشی و یه جفت دلهای بیقرا فرصت خوب انتقام از لحظه ای انتظار فکرشو کن عروسکم به اون شب پر التهاب چشمهاتو روی هم بذار ، امشب به یاد من بخواب فکرشو کن دستهای من رو قلب تو جون بگیره دل دل بیقرارتو، توو سی - نه آروم بگیره نه ساعتی باشه که شب سر بره و تموم بشه نه هیچ کسی سر برسه ، ثانیه ای هروم بشه چشمهاتو روی هم بذار ، امشب به یاد من بخواب

باران! تو ای فراتر از همه ی وجود و ای پاک ترین مقدسات آسمانی امشب بر من ببار می خواهم امشب از تمام شبهای عمرم پاک تر بشوم.... بر من ببار می خواهم امشب آخرین شب دلتنگیم باشد

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان

سی راه برای افزایش بهره هوشی کودکان

 

 

با به کارگیری سی شیوه ساده از هنگام بارداری تا پایان دوسالگی افزون بر رشد جسمانی مناسب، زمینه های افزایشبهره هوشی کودکان را تقویت کنید. از آنجا که پایه ریزی و شکل گیری رشد جسمانی و ذهنی کودکان از هنگام بارداری تا پایان دو سالگی است، به کارگیری این ۳۰ شیوه به طور هماهنگ به رشد همه جانبه و مناسب کودک کمک می کند.

 

● در هنگام بارداری


۱) تیروئیدتان را آزمایش کنید زیرا کم کاری خفیف تیروئید در خانمهای باردار سبب کاهش معنی داری در هوش کودکان می شود.


۲) کولین مصرف کنید، این ماده مغذی در گوشت، تخم مرغ و حبوبات وجود دارد.


۳) ویتامین هایی را که پزشک در دوران بارداری برای شما تجویز می کند مصرف کنید.


۴) با جنین خود حرف بزنید و او را صدا کنید.


۵) از نوشیدن قهوه و خوردن دارو بدون تجویز پزشک اجتناب کنید.

 

● در شش ماهه نخست پس از تولد به این نکات توجه داشته باشید


۶) فرزندتان را با شیر مادر تغذیه کنید.


۷) در صورت بروز افسردگی بعد از زایمان ، برای درمان آن اقدام کنید.


۸)
منابع غنی از آهن مانند گوشت، سبزیجات، تخم مرغ و میوه های تازه مصرف کنید.


۹) در زمان شیردهی خوردن غذاهای حاوی ویتامین۱۲ B مانند مخمر، نان، غذاهای دریایی و تخم مرغ را فراموش نکنید.


۱۰) برای کودکتان موسیقی به ویژه موسیقی سنتی و کلاسیک پخش کنید.


۱۱) کودک را ماساژ دهید ، مطالعات نشان داده اند که ماساژ روزانه کودکان رشد مغزی آنان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

 

● از شش ماهگی تا یک سالگی کودک چه کنیم؟


۱۲) با کودکتان به طور مستقیم و چشم در چشم صحبت کنید.


۱۳) معنای لغات را با اشاره ارتباط دهید ؛ به طور مثال هنگامی که نام چیزی را می برید به آن اشاره کنید یا کودک را در مقابل آن نگه دارید.


۱۴) با هدیه های مخصوص کودکان، او را تشویق کنید.


۱۵) اجازه آزادی حرکت به کودکان بدهید، بگذارید که آنها کنجکاوی غریزی شان را همواره به کار برند.


۱۶) تشخیص و فرق گذاری بین اشیا را به کودکتان با پرسش و گفتن جواب درست بیاموزید.


۱۷) کودکان از آموزش اجباری خوششان نمی آید، از آن بپرهیزید.


۱۸) هنگامی که فرزندتان احساس خستگی کرد، آموزش را قطع کنید.

 

● دوران یک تا دو سالگی کودک


۱۹) کودکان را با غذاهای سرشار از آهن تغذیه کنید.


۱۰) به کودکان میان وعده های سالم و مغذی بدهید و از دادن میان وعده های بی فایده مانند پفک و چیپس به کودک خودداری نمایید.


۲۱) برای کودکتان کتاب بخوانید.


۲۲) در حضور او مطالعه کنید.


۲۳) برای او اسباب بازی های کمک آموزشی تهیه کنید.


۲۴) با کودک خود بازی کنید. شرکت در بازی های دسته جمعی ، مهارت های هوش اجتماعی کودک را افزایش می دهد.


۲۵) مطمئن شوید کودکتان خوب استراحت کرده است، خوابیدن دستکم ده ساعت در شبانه روز برای او لازم است.


۲۶) هنگامی که با کودکتان صحبت می کنید صداهای اضافی مانند رادیو و تلویزیون را خاموش کنید و نور را در حد متوسط نگاه دارید.


۲۷) درخواست های تکراری کودک را اجابت کنید. تکرار ارتباط نورون ها را در مغز تقویت می کند بنابراین اگر برای چندمین بار از شما می خواهد کتابی را برایش بخوانید ، بدون اصرار و پافشاری روی خواندن یک داستان دیگر ، آن را برای او بخوانید.


۲۸) وقتی کودک نوپای شما به چیزی اشاره می کند و نامش را می پرسد در جوابش به او اطلاعات بیشتری بدهید. به طور مثال: آن یک توپ است، یک توپ آبی با خط های قرمز.


۲۹) در تربیت کودک انضباط همراه با محبت فراوان داشته باشید.


۳۰) هرگز به کودکتان نگویید «تو چیزی نمی فهمی» زیرا اگر کودک آن را باور کند، حرف شما تحقق خواهد یافت. 

دویدم ودویدم

 

   دویدم ودویدم

 

 

 

دویدم ودویدم

به یک سؤال رسیدم


کیه که توی دنیا

ماهی می ده به دریا؟


برف و تگرگ می سازه

درخت و برگ می سازه؟


به بلبلا آواز می ده

به موش دم دراز می ده


به آدمها خواب می ده

آفتاب و مهتاب می ده


جواب تو آسونه

خدای مهربونه


هر بچه ای می دونه

 

هوش خود را بسنجید (تست هوش)

هوش خود را بسنجید (تست هوش)

 

این یک تست هوش بسیار جالب است. شما باید بتوانید در این تصویر صورت یک مرد را بیابید.پزشکان معتقدند اگر بتوانید در عکس زیر ظرف ۳ ثانیه صورت مردی را در میان دانه های قهوه پیدا کنید، نیمکره راست مغز شما، بهتر از افراد دیگر پرورش یافته است. اگر بین ۳ ثانیه تا یک دقیقه طول بکشد، نیم کره راست مغز شما به صورت عادی پرورش یافته است. اگه بین یک دقیقه تا سه دقیقه طول بکشد، یعنی سمت راست مغز شما کند عمل می کند و باید پروتئین بیشتری مصرف کنید. اگر هم بعد از سه دقیقه هنوز نتوانستید آن را پیدا کنید،پیشنهاد می شود بیشتر به دنبال انجام اینگونه تست ها باشید تا آن بخش از مغزتان قوی تر شود.

 

 

هوش خود را بسنجید (تست هوش)

اتل متل یه مورچه

اتل متل یه مورچه


قدم می زد تو کوچه


اومد یه کفش ولگرد


پای اونو لگد کرد


مورچه پا شکسته


راه نمی ره نشسته


با برگی پاشو بسته


نمی تونه کار کنه


دونه هارو بار کنه


تو لونه انبار کنه


مورچه جونم تو ماهی


عیب نداره سیاهی


خوب بشه پات الهی ...


آفرین کوچولو اینو حفظ کن فردا ازت می پرسم!